Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

2018: «Έτος Μαθηματικών»



Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το 2018 ανακηρύχθηκε ως «Έτος Μαθηματικών», με στόχο: 
  • Να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.
  • Να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους.

Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζουμε τις απόψεις των μαθητών- μαθητριών  της Στ1 τάξης, όπως διατυπώθηκαν σε σχετική έρευνα που έγινε στην τάξη από ομάδα φοιτητριών του Παιδαγωγικού Τμήματος για τη διδακτική των Μαθηματικών . 

 Όταν έχετε μαθηματικά, ποιες στιγμές αισθάνεσαι πραγματικά χαρούμενος ή χαρούμενη; τι ακριβώς είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις χαρά στο μάθημα των μαθηματικών;
  • Αυτό που με χαροποιεί στο μάθημα των μαθηματικών είναι ότι πολλές φορές συνδέονται με τη λογική πχ τα προβλήματα. Κι έτσι σε κάνουν να σκεφτείς τι θα έκανες αν σου εμφανιζόταν ένα τέτοιο πρόβλημα στην καθημερινότητα.
  • Προσωπικά εγώ νιώθω χαρούμενη στα μαθηματικά όταν: έχω καταλάβει κάτι που δεν μπορούσα να καταλάβω, όταν τελειώνω τις εργασίες με σιγουριά ότι είναι όλο σωστά, όταν είμαι τέλεια προετοιμασμένη  για ένα τεστ μαθηματικών.
  • Όταν συμμετέχω και σηκώνω το χέρι μου, νιώθω περήφανη και εγώ αλλά και η δασκάλα μου που καταλαβαίνει ότι τα ξέρω. Δεν τα παρατάω εύκολα και στα δύσκολα προσπαθώ και δεν μου αρέσει να ασχολούμαι με το τι κάνουν τα άλλα παιδιά, αλλά με τον εαυτό μου.
  • Όταν ξέρω μια απάντηση ή έχω καταλάβει τι εννοεί η κυρία Κική.
  • Όταν συνεργαζόμαστε όλοι μαζί σαν μια ομάδα, γιατί ακούω διαφορετικές λύσεις και απόψεις.
  • Όταν λέω τις απαντήσεις για την ομάδα μου και μας συγχαίρει η κυρία.
  • Ότι δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται.
  • Συνήθως αισθάνομαι χαρά όταν ένα παιδί λύνει ένα πρόβλημα ή μια άσκηση που δεν έχει ευκαιρία στα μαθηματικά. Ενώ δεν χαίρομαι όταν λύνω εγώ ένα πρόβλημα γιατί έχω συνηθίσει να λύνω προβλήματα.
  • Νιώθω χαρούμενη όταν έχουμε πολλαπλασιασμό, προσθέσεις και αφαιρέσεις.
  • Όταν λύνω ένα δύσκολο πρόβλημα.


  • Σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος είμαι χαρούμενη.
  • Μαθαίνω πράγματα που θα με βοηθήσουν στην ζωή μου και εντυπωσιάζομαι από το πόσο έχει εξελιχθεί ο άνθρωπος.
  • Όταν κάτι είναι εύκολο για μένα και δύσκολο για τους άλλους νιώθω χαρά. Επίσης, όταν κάνουμε ομαδικά τις ασκήσεις και βοηθάμε ο ένας τον άλλο.
  •  Όταν κάνω κάποιο πρόβλημα σωστά ενώ ήταν δύσκολο.
  • Όταν μαθαίνουμε καινούργια πράγματα.
  • Νιώθω χαρούμενη όταν έχω βρει κάτι που οι άλλοι δεν κατάφεραν.
  • Αυτό που με κάνει να νιώθω χαρά στα μαθηματικά είναι όταν η κυρία μάς δείχνει κάτι στον πίνακα και εγώ το καταλαβαίνω. Και επειδή το έχω καταλάβει, μετά στο βιβλίο μπορώ να λύνω εύκολα τις ασκήσεις, χωρίς να χρειάζεται να φωνάζω την κυρία να με βοηθήσει.
  • Όταν με βλέπει η κυρία να βελτιώνομαι και όταν κάνω όλες τις εργασίες μου.



Τι πιστεύεις ότι πρέπει να κάνει ένα παιδί στην τάξη σου για να τα πηγαίνει πολύ καλά στο μάθημα των μαθηματικών;

  • Να συμμετέχει στην τάξη, δηλαδή, να σηκώνει το χέρι του και να κάνει τις ασκήσεις που του βάζει η δασκάλα για το σπίτι. Θεωρώ ότι οποίες ασκήσεις δεν καταλαβαίνει δεν πρέπει να ζητάει βοήθεια από τους γονείς του, αλλά να τις πηγαίνει στο σχολείο για να του τα εξηγεί η δασκάλα. Νομίζω πως πρέπει να προσπαθεί και στα δύσκολα να μην το βάζει κάτω.
  • Να κάνει οπότε μπορεί επιπλέον ασκήσεις στο σπίτι του.
  • Να χρησιμοποιεί τα μαθηματικά στην καθημερινότητα.
  • Να προσέχει στο μάθημα.
  • Πιστεύω ότι πρέπει να προσέχει σε κάθε καινούργια ενότητα για να καταλάβει το νέο μάθημα.
  • O δάσκαλος ή η δασκάλα να διδάσκουν πολύ ώρα μέχρι να καταλάβουν οι μαθητές. Μετά οι ασκήσεις θα είναι παιχνιδάκι.
  • Να προσέχει την ώρα που τα εξηγεί η κυρία, να ρωτάει αν δεν έχει καταλάβει κάτι και να κάνει τις ασκήσεις του. Επίσης, να διαβάζει ξανά τα λίγα λόγια που λέει το βιβλίο για το κεφάλαιο και τέλος να είναι επιμελής.
  • Πιστεύω ότι το παιδί πρέπει να προσέχει την δασκάλα του, να μάθει την προπαίδεια και να διαβάζει πάρα πολύ.
  • Να χαλαρώνει να μην αγχώνεται και να σκέφτεται ήρεμα.
  • Να συμμετέχει στο μάθημα, να προσπαθεί, να ζητάει βοήθεια όταν χρειάζεται.
  • Ένα παιδί για να πηγαίνει καλά στα μαθηματικά πρέπει κυρίως να προσέχει στο μάθημα και όποτε δεν καταλαβαίνει κάτι ή δεν θυμάται να συμβουλεύει το βιβλίο των μαθηματικών.
  • Να μην βαριέται να διαβάσει
  • Να διαβάζει θεωρία, να τον βοηθάνε οι γονείς του στο σπίτι.
  • Να μην ασχολείται με κάτι άσχετο την ώρα του μαθήματος.
  • Να έχει καθαρό μυαλό και να προπονείται στο σπίτι του.
  • Αν δεν μπορεί να θυμηθεί κάτι, να το παρομοιάζει με κάτι που ξέρει καλά για να το θυμάται αργότερα.
  • Να κρατάει στο μυαλό του αυτά που ακούει.
  • Να κάνει επαναλήψεις για να θυμάται και τα προηγούμενα.
  • Να προσέχει τι γράφει ο δάσκαλος στον πίνακα.
  • Να μαθαίνει από έξω τα νέα πράγματα που μαθαίνουν στο σχολείο.
  • Να διαβάζει καλά, γιατί αν δεν διαβάζει δεν θα καταλάβει σωστά το πρόβλημα. Να προσέχει για να μην δυσκολευτεί στο σπίτι με τα μαθηματικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου