Πώς ο ιστορικός «ψάχνει» για να βρει πληροφορίες για ένα γεγονός.
Μου αρέσουν πολύ οι σχολικές
εκδρομές. Έχουμε πάει πολλές με την τάξη. Μία από αυτές ήταν στο Πολεμικό
Μουσείο.
Η διαδρομή ήταν μαγευτική. Γύρω
μας υπήρχε ένα πλήθος λουλουδιών. Περάσαμε το Ζάππειο, την πύλη του Αδριανού,
το μέγαρο Μαξίμου και τέλος φτάσαμε στο Πολεμικό Μουσείο. Μάλιστα καθώς
πηγαίναμε πετύχαμε τους φαντάρους και τους τσολιάδες να κάνουν αλλαγή φρουράς.
Το Πολεμικό Μουσείο ήταν
περιτριγυρισμένο από παλιά αεροπλάνα. Μέσα είχε τεράστιους χώρους με εκθέματα.
Ήταν διαχωρισμένο σε τμήματα. Ήταν χωρισμένο σε χρονολογίες ξεχωριστά από τα
ρούχα. Τα ρούχα ήταν στην είσοδο. Όλα τα υπόλοιπα ήταν στους πάνω ορόφους.
Κάπου είχε ένα τοίχο γεμάτο παράσημα.
Στην είσοδο μας υποδέχτηκαν τρεις
κυρίες από το Παιδικό Μουσείο. Μας πήγαν στον επάνω όροφο όπου καθίσαμε. Εκεί
συζητήσαμε για το πώς και από πού βρίσκει πηγές ένας ιστορικός. Αφού
ανακαλύψαμε πολλές πηγές χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες των πέντε ατόμων. Κάθε
ομάδα έπαιρνε ένα θέμα με βάση το 1821 και έψαχνε πληροφορίες για αυτό. Το θέμα
της δικής μου ομάδας ήταν τα πολεμικά καράβια. Πήγαμε σε όλα τα καράβια που
βρήκαμε και καταγράψαμε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσαμε. Όταν όλοι
μάζεψαν αρκετές πληροφορίες τις συγκεντρώσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλίο. Το όνομα
του βιβλίου ήταν «Το Ε2΄ κάνει ένα ταξίδι στον χρόνο».
Η ώρα όμως είχε περάσει. Έπρεπε
να φύγουμε. Ήταν κοντά η ώρα να γυρίσουμε σπίτι μας. Περάσαμε την ίδια διαδρομή
και φτάσαμε στο σχολείο.
Τα πέρασα καταπληκτικά. Είναι μία
από τις καλές εκδρομές που έχουμε πάει. Μακάρι να πηγαίνουμε πάντα τόσο καλές
εκδρομές.
Νάντια
Σαμπατάκου
Μετά την έρευνα, φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο
Η Ε΄
τάξη του 70ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών πήγε μια εκπαιδευτική
εκδρομή στο «Πολεμικό Μουσείο».
Ξεκινήσαμε
απ’ το σχολείο, περάσαμε απ’ την Ακρόπολη και το Ζάππειο. Όλη η διαδρομή μ’
άρεσε, μάλιστα μέχρι να φτάσουμε είδαμε αστυνόμους, φαντάρους και τσολιάδες.
Στο
«Πολεμικό Μουσείο» είχαν έρθει κάποιες κοπέλες από ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Στην αρχή καθίσαμε σ’ έναν κύκλο, μας έδωσαν στον καθένα μια αυτοκόλλητη
ετικέτα στην οποία γράψαμε το όνομά μας και είπαμε όλοι ένα μουσείο που μας
αρέσει.
Μετά
γράψαμε τι ψάχνει ένας ιστορικός για να βρει πληροφορίες, για έναν πόλεμο για
παράδειγμα. Ύστερα μας ρώτησαν τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε «Ελληνική
επανάσταση» και το γράψαμε κι αυτό.
Έπειτα
πήγαμε σ’ έναν άλλο χώρο και χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και ψάξαμε όπως οι
ιστορικοί. Η ομάδα ένα έψαξε για πρόσωπα της «Ελληνικής επανάστασης», η ομάδα
δύο για πολεμικά καράβια, η ομάδα τρία για ρούχα της «Ελληνικής επανάστασης»
και η ομάδα τέσσερα για τα όπλα. Τέλος όλα αυτά που βρήκαμε τα ενώσαμε και
φτιάξαμε ένα βιβλίο που λέγεται «Το Ε2 ταξιδεύει στο χρόνο».
Μου
άρεσε πάρα πολύ, γιατί όχι μόνο πήγαμε στο «Πολεμικό Μουσείο» και είδαμε
αγάλματα και πίνακες, αλλά σ’ αυτή την εκδρομή γίναμε ιστορικοί και
«ταξιδέψαμε» στο χρόνο!
Μυρτώ Μαρκίδη
Ένοιωσα σαν ιστορικός
Την Παρασκευή
4 Νοεμβρίου 2016 η Ε’ τάξη επισκέφτηκε το Πολεμικό Μουσείο. Ξεκινήσαμε με το
δάσκαλό μας κύριο Γιάννη και την δασκάλα του άλλου τμήματος κυρία Κική, τον
ωραίο μας περίπατό από το σχολείο, περάσαμε μέσα από τον Εθνικό Κήπο όπου
είδαμε το Ζάππειο και διασχίσαμε την Ηρώδου Αττικού. Εκεί είδαμε την αλλαγή
φρουράς με τους τσολιάδες!
Όταν φτάσαμε
στο Πολεμικό Μουσείο μας καλωσόρισαν οι υπεύθυνοι. Αφούκολλήσαμε πάνω μας
καρτελίτσες με τα ονόματά μας, παίξαμε το παζλ της ιστορικής γραμμής. Στη
συνέχεια ανεβήκαμε στον όροφο όπου υπάρχουν εκθέματα από τον Α’ και Β’
παγκόσμιο πόλεμο. Αφού συζητήσαμε για τους δύο αυτούς πολέμους, το δικό μας
τμήμα χωρίστηκε σε τέσσερις ομάδες των πέντε παιδιών και ψάξαμε πληροφορίες για
τους δύο πολέμους, όπως ακριβώς τις αναζητά ένας ιστορικός. Στη διάρκεια της
αναζήτησης μπορούσαμε να βγάζουμε φωτογραφίες. Έπειτα γράψαμε τις πληροφορίες
που είχαμε βρει (για όπλα, καράβια, ρούχα και αξεσουάρ). Με κορδέλες πιάσαμε τα
χαρτιά σχηματίζοντας το δικό μας βιβλίο.
Η εκδρομή μας
στο Πολεμικό Μουσείο μου άρεσε πολύ. Ένιωσα σαν ένας ιστορικός και έμαθα πάρα
πολλά πράγματα. Το ίδιο χαρούμενα πιστεύω πως ήταν και τα υπόλοιπα παιδιά.
Το ωραίο μας βιβλίο λέγεται «ΤΟ Ε2 ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ».
Η διαδρομή για το
Πολεμικό μουσείο ήταν μεγάλη και κουραστική αλλά ήταν και
πολύ ωραία γιατί είδαμε πολλά ωραία και μυρωδάτα λουλούδια, είδαμε ένα μικρούλι,
γλυκούλικο βατραχάκι και την αλλαγή των φρουρών μπροστά από το Μέγαρο
Μαξίμου.
Όταν φτάσαμε, είδα το
μουσείο απ’ έξω και διαπίστωσα ότι ήταν πολύ πιο μεγάλο απ’ ότι είχα φανταστεί.
Εξωτερικά είχε 3 πολεμικά αεροπλάνα, κανόνια και ένα ελικόπτερο.
Εσωτερικά είχε πάρα πολλά πράγματα. Είχε στολές, όπλα και αναμνηστικά. Αυτά όμως είναι μόνο με μια πρώτη ματιά.
Εσωτερικά είχε πάρα πολλά πράγματα. Είχε στολές, όπλα και αναμνηστικά. Αυτά όμως είναι μόνο με μια πρώτη ματιά.
Στο μουσείο είχαν έρθει
κάποιες κυρίες από το Παιδικό Μουσείο για να γνωρίσουμε τον πολιτισμό μας, μέσα
από διάφορα παιχνίδια. Κατ’ αρχάς, μας έδωσαν καρτελάκια και γράψαμε το όνομά
μας. Ύστερα είπε ο καθένας ποιο μουσείο από αυτά που έχει πάει, του άρεσε
περισσότερο.
Μετά πήγαμε στον επάνω όροφο και μας είπαν με ποιο πόλεμο θα
ασχοληθούμε. Ασχοληθήκαμε με την επανάσταση του 1821. Στην αρχή μιλήσαμε με
βάση αυτά που βλέπαμε γύρω μας. Έπειτα μας έδωσε μια κυρία κάτι νούμερα από το
1 έως το 4 και είπε στα παιδιά που έχουν το νούμερο ένα, να ασχοληθούν με τα
πρόσωπα,τα παιδιά με το νούμερο δύο να γράψουν για τα καράβια, τα παιδιά με το
νούμερο τρία μίλησαν για τα ρούχα και τα παιδιά με το νούμερο τέσσερα για τα
όπλα.
Αφού μαζέψαμε πληροφορίες, η κάθε ομάδα έγραψε για το αντικείμενό της.
Στο τέλος ενώσαμε τα κείμενα της κάθε ομάδας, τα συρράψαμε και φτιάξαμε ένα πολύ
ωραίο βιβλίο που λέγεται «ΤΟ Ε2 ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ».
Νομίζω ότι ήταν από τις
καλύτερες εκδρομές που έχουμε πάει σαν τμήμα!
Νέβη Σάλλα
Φωτογραφίες από τους μαθητές: Κ.Χατζημιχαήλ, Α. Ζαχαρίου, Ι Θεοχάρης
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σίνης Γιάννης
Φωτογραφίες από τους μαθητές: Κ.Χατζημιχαήλ, Α. Ζαχαρίου, Ι Θεοχάρης
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σίνης Γιάννης
Συγχαρητήρια στα παιδιά και το δάσκαλό τους για την έξυπνη προσέγγιση του θέματος ώστε να κινήσει το ενδιαφέρον των παιδιών!
ΑπάντησηΔιαγραφή